Wat te doen bij phishingberichten?

*/ ?>

Phishingberichten kunnen valse e-mails zijn die kwaadwillenden namens organisaties sturen. Zo zijn berichten bekend die verzonden zijn namens banken, waarin gevraagd werd om (pin)codes, maar die vals bleken te zijn. Ga nooit in op iemand die per mail uw bankgegevens of pincode vraagt!

Het komt echter ook voor dat uw e-mailprogramma ten onrechte e-mails aanmerkt als phishing. Soms gebeurt dit ook met berichten die van de PCOB afkomstig zijn.

Hoewel wij proberen digitale nieuwsbrieven te verzenden die zoveel mogelijk voor iedereen toegankelijk zijn, kan het in individuele gevallen voorkomen dat onze e-mailberichten aangemerkt worden als ‘phishing’. Tot nu toe leert de ervaring dat dit te maken heeft met een combinatie van (strenge) beveiligingsinstellingen op de computer van de ontvanger en de ‘technische samenstelling’ van de PCOB-nieuwsbrieven. Download hier de handleiding om de PCOB toe te voegen als veilige afzender (pdf).

In de loop van 2013  is de verzending van e-mailnieuwsbrieven van de PCOB technisch zo ingericht, dat dit soort onterechte meldingen niet meer voor (kunnen) komen. U kunt er dus van uitgaan dat e-mailnieuwsbrieven met afzender ‘PCOB’ (en e-mailadressen ….@pcob.nl) altijd veilige inhoud bevatten!

In spamtesten die wij regelmatig laten uitvoeren, blijkt dat de digitale nieuwsbrieven van de PCOB steevast een cijfer scoren tussen de 8,5 – 10.

 

Heeft dit antwoord u geholpen? ja | nee
« Naar veel gestelde vragen
« Naar vorige pagina