Ledenvergadering gehouden op woensdag 20 september 2023

25 aug 2023 Hardinxveld-Giessendam

De 264e ledenvergadering op woensdag 20 september 2023

in “De Parel”, Talmastraat 9, Hardinxveld-Giessendam

De middag stond in het teken van Mercy Ships.
Het begon met een droom: ziekenhuisschepen bemand met vrijwilligers die de armste landen van de wereld helpen door medische zorg te bieden. Gods liefde op een praktische manier aan de allerarmsten laten zien. Door de jaren heen heeft Mercy Ships met een handvol schepen meer dan twee miljoen mensen in ontwikkelingslanden geholpen met medische operaties en ontwikkelingsprojecten. En elke dag, met elke operatie, aan elke patiënt, hulp brengen wordt die droom in vervulling gebracht. Verder krijgt ook de lokale gezondheidszorg een impuls.

Op dit moment beschikt Mercy Ships over twee ziekenhuisschepen in de vaart – de Africa Mercy en de Global Mercy, het grootste particuliere varende ziekenhuis ter wereld. Beide schepen zijn speciaal ingericht om mensen in de armste landen in Afrika te helpen.
>>Op deze middag konden we ook horen uit de mond van Johan Klein, dat hij met zijn vrouw en kinderen vanaf januari 2024 voor minimaal 2 jaar aan boord hoopt te gaan van de “Africa Mercy”.

We wensten ze alle goeds toe op deze toch wel bijzondere reis reis.

Praat mee en word lid!

De PCOB behartigt uw belangen als senior. En inspireert u om mee te denken over de toekomst. Of het nu gaat om zorg, welzijn of wonen, inkomen of pensioen.